Niespodziewana usterka komputera – co teraz?

Problemy z komputerem? Zazwyczaj ten sprzęt to nieodłączny element naszej pracy i musimy naprawić go szybko i sprawnie. Pomoc może nadejść z wielu źródeł: od producenta, lokalnych sklepów komputerowych, naszego działu IT, od serwisów lub firm outsourcingowych. Przyjrzyjmy się temu, kto może nam pomóc z niespodziewanymi usterkami komputera.

Producent

W przypadku problemów ze sprzętem i oprogramowania zainstalowanego na komputerze, najlepszym miejscem, by szukać pomocy jest producent oprogramowania. Musimy wtedy znać nasz model komputera, numer seryjny i datę zakupu. Powinniśmy sprawdzić dokumentację lub witrynę internetową producenta, aby znaleźć informacje kontaktowe. Często okazuje się, że producenci mają całe podręczniki użytkowania danych programów lub filmy pokazujące jak rozwiązać podstawowe problemy.

Zgłoś się do sklepu

Wiele sklepów komputerowych oferuje naprawy na miejscu. Warto upewnić się jakie usługi mogą oni świadczyć oraz jakie są ich koszty. Sprawdźmy też opinie innych użytkowników i współpracowników, rekomendacje oraz referencje. Zgłoszenie się do sklepu jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza wtedy, gdy sprzęt jest na gwarancji i możliwa jest wymiana go na nowy.

Zdalni asystenci

Często optymalnym rozwiązaniem jest wsparcie zdalnych asystentów. Wszyscy użytkownicy systemu Windows mogą skorzystać z narzędzia o nazwie Remote Assistant, który jest w stanie pomóc nam w rozwiązaniu przynajmniej części problemów. Powinniśmy jednak pamiętać, że nasz sprzęt musi być w stanie uruchomić system i połączyć się z Internetem, aby mogło to w ogóle zadziałać. W przypadku poważniejszych problemów takie rozwiązanie nam nie pomoże. Co więcej niektóre narzędzia antywirusowe lub zapory mogą blokować działanie zdalnych asystentów.

Wewnętrzny dział IT

Wiele firm inwestuje w wewnętrzny dział IT, gdzie specjaliści mogą nam pomóc. Należy w tym momencie rozróżnić zespoły IT zajmujące się pracą projektową i dostarczaniem rozwiązań dla klientów, a takie wspierające obsługę komputerów pracowników. Zazwyczaj specjaliści nie są w stanie zajmować się obydwoma tymi funkcjami – pamiętajmy o tym.

Własny dział IT to ogromna wygoda, ale również koszty. Nie dla każdej firmy jest opłacalne utrzymywanie go na stałe, ponieważ czasem musi on nam pomóc z kilkoma usterkami w miesiącu, a czasami mogą nie zdarzyć się żadne. Z tego względu wiele firm decyduje się jednak na rozwiązania zewnętrzne.

Serwisy IT

Jednym z korzystnych rozwiązań zewnętrznych są serwisy IT. Zatrudniają one specjalistów, którzy są w stanie rozwiązać nasze problemy, a nie musimy wypłacać im pensji, kiedy nic się nie dzieje. Zawsze wybierając taki serwis powinniśmy zwrócić uwagę na recenzje i rekomendacje.

naprawa

Serwisy IT mają jednak również swoje wady. Możliwe jest, że czasem będziemy musieli dłużej poczekać na naprawę, ponieważ akurat dane miejsce jest obłożone. Również wyceny w takich miejscach są bardzo różne i ciężko zaplanować przez to swoje wydatki.

Outsourcing IT

Większość firm w przypadku usterek komputerów stwierdza, że najlepszym partnerem jest firma outsourcingowa. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że w wiele takich firm oferuje usługi pomocy na żądanie. Kiedy decydujemy się na wybór partnera biznesowego to warto sprawdzić czy dane przedsiębiorstwo outsourcingowe ma taki usługi.

Dzięki współpracy z firmą outsourcingową możemy dobrać model, który najlepiej sprawdzi się w naszym biznesie. Część przedsiębiorców decyduje się na stałą kooperację za określoną stawkę. Czasem jednak potrzebujemy pomocy ad hoc kiedy coś się popsuje i to również jest możliwe. Błyskawiczne wsparcie w nagłych sytuacjach oferuje aITik z Wrocławia – firma zajmująca się outsourcingiem IT małych i średnich firm. Specjaliści są mobilni i w każdej chwili mogą mogą rozwiązać skomplikowane awarie komputerów oraz innych sprzętów biurowych.